tisdag 25 november 2008

Länge sen…

Ja det var ju ett tag sen jag skrev nu, typ en vecka sedan. Men iaf det har varit en ganska lugn vecka och inget intressant har hänt. I tisdags hade vi en liten “avskedsfest” (avskedsfest o avskedsfest, vi var sex pers men iaf) för Jessica eftersom hon skulle åka hem dagen efter. Lite tråkigt att typ alla kockarna åker hem men känner de att det är så dåligt i köket att de inte kan vara kvar så är det klart att de inte ska stanna.

O helt plötsligt kom vi in på frågan om maten, den är helt enkelt usel. Kocken som är anställd för att laga mat kan inte laga mat som smakar mat, hans mat smakar typ luft. Tidigare har eleverna räddat hans mat men idag bevisade han att han inte kan någonting. Han bråkade med eleverna vilket slutade med att de gick därifrån/ de blev utslängda och maten gick i botten. Vad gör man, köper in mikromat kanske, eller lever på sallad och frukt :S

Jag har även fått en ny rumskamrat. Så därför lägger jag upp en liten bild på min nya “homie” :D

För övrigt så spelade vi ännu en fotbolls-match. Det blev två JB-lag mot två Spanien-lag. Det gick dåligt till en början men när det var dags för final vann vi, GO SWEDEN!!! :P

O så ett andra för övrigt :) Inlägget börjar bli långt nu. Men iaf så har jag börjat lära mig att dansa flamenco :D Första lektionen var vi ett par stycken men till andra gav alla upp förutom jag och mathilda så det blir värsta privatlektionerna om inte några ändrar sig. Iaf så är det faktiskt kul.

Som vanligt lägger jag upp lite bilder också…

14nov 004

^Alexander no. 2, min nya rumskamrat

före22nov 008^Vi är ute och äter dagen innan avskedet, från höger till vänster Niklas(lägg märke till minen), Anna, Ida, Mathilda och Jessica

före22nov 014

^ Niklas going crazy, again :D

14nov 016 

^Arrash o hans kompis

14nov 014

^Vi stöter på Rickard o Niklas blir glad :P

Hare gott alla, Alexander

3 kommentarer:

jonte356 sa...

Ojjojoj, jag skickar en macka på posten :-)

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Mikromat ftw! :D

BTW, pan pizzorna och mikron är väll på spanska posten om några dagar xD :P

anyway, haré gött där nere dem sista veckorna med :)