tisdag 28 oktober 2008

Första dagen (Eller andra)

Dag 1

Jaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!

Äntligen är jag nere i Jerez. Trots att flygningen totalt tog sex timmar och att vi drabbades av mindre förseningar var alla på väldigt gott humör när vi äntligen kom fram, antagligen för att vi längtat hur länge som helst, fast vissa tyckte kanske det var mer underbart att få slippa ur spanjorernas flyg och bussar, de är extremt trånga i urymme :D

Men ka vi ta det från början. På Arlanda blev läraren försenad med nästan en timme och när hon äntigen kom var vi tvungna att stressa igenom hela komplexet för att komma till rätt terminal. När sedan alla tillslut kommit igenom säkerhetskontrollen hade vi ca en timme på oss att äta och boarda. Optimistiska som vi var tänkte vi att detta hinner vi och gick till det ända matstället (En resturang) i terminal 2. Problemet var att sju stycken av de trettio vi var fick sin mat fem minuter innan boarding skulle avslutas (en av dem var jag). Så det blev till o kasta i sig maten och springa ner till gaten.

Snacka om stressig dag…

Iaf så gick resan bra ner till Madrid. När vi kom ner där fick vi dock en smärre shock. Vi hade hamnat i en terminal som var minst två kilometer lång, o vi var tvungna att gå igenom ästan hela, ine så kul. Vidare åkte vi till Jerez och därifån tog vi buss till skolan. Vi var framme cirka halv tolv.

Dag 2

Suck vilken tråkig dag, jag vaknade upp till regn. O som vår lärare sa: “I Spanien är det uppehåll det ca 300 av årets dagar”, kul!

Denna dag har varit väldigt lugn, vi började med att gå igenom grunderna för vistelsen och efter det tog vi en promenad och tittade på omgivningen, bl.a. ett stort köpcentrum. När vi gick ut på promenaden hade det slutat regna och solen tittade fram ett par gånger.

På eftermiddagen delades vi in i grupper och startade vi upp projektarbetet. Min grupp ska hålla på med en “intärn” hemsida för skolan.

Skolan är slut, vad händer nu? Jo trots att det är kallt tog jag och några andra mod till sig och tog ett första dopp i poolen, det var ruggig kallt men ack så härligt.

Det var allt för den här gången, ha det gott där hemma i Sverige!